سبزکوه اولین روزنامه الکترونیکی کشاورزی استان

۲۲خرداد



ضرورت ایجاد پویایی و تحرکات لازم در نوع رویکرد به اقتصاد مقاومتی همچون همه فرآیندهای خواهان نتیجه باید همراه با الزاماتی باشد الزاماتی که بتواند موتور محرکه این باور را بیش از پیش به حرکت درآورد وراه رسیده به مقصد مقصود را هموار نموده وشرایط را تسهیل نماید
اولین شاخصه در این الزامات را باید تغییر نگاه دانست. با داشتن جمود شده و نخ نمای سابق به باورهای اقتصاد ،نه اقتصاد مقاومتی نه هیچ حرکت دیگری به بار نخواهد نشست. باید این تغییر نگاه هم در دولت به عنوان مجری سیاستهای اقتصاد مقاومتی هم در تولید کنندگان که پایه های مولد هستند و هم درمردم که ضلع مصرف کننده را دراین مثلث تشکیل می دهند،بوجودبیاید.
دولت باید از خودمحوری،سیاستهای تکراری و شعاری و بی اعتمادی به فرهنگ خود باوری و تولید ملی دست برداردو به معنای واقعی کلمه و با نگاه انقلابی به ما می توانیم برسد وزمینه ها وزیرساختهای لازم برای بسط وگسترش اقتصاد مقاومتی به عنوان یک رویکرد موثر وواقعی رادرسطوح مختلف بوجود بیاورد. هرچند به باور نگارنده دولت به عنوان مجری اصلی و زمینه سازواقعی حضوربخش خصوصی و تعاونی به عنوان مولد باید تغییرات گسترده ای هم در باورها و نوع نگاهها و هم در سطوح گوناگون در افراد حاضر درصحنه بیندیشد. افراد کهن سال و بی اعتقادرابا نهایت احترام به آرامشگاههای استراحتی بفرستد و نیروهای باورمند ،انقلابی،متخصص و متعهد کاربلد را جایگزین آنها کند.افرادی که به باور ما می توانیم انقلابی با تمام وجود اعتقاد دارندوپای آن هم ایستاده اند.
دومین تغییر باید در میان تولید کنندگان بخشهای مختلف بوجود بیاید . تولید کننده ایرانی باید با برنامه و هدف گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در پی تحقق اهداف آنیاثرو بلند اثر خویش باشد . تولیدبا کیفیت و قابل رقابت در عرصه های جهانی همراه با دقت در ارزش و قیمت گذاری های لازم می تواند به بهبود باور مردمی کالای ایرانی بهترین است بینجامد .
وهمزمان با این دو تغییر یاد شده خواه ناخواه باید با تبلیغات رسانه ای و بین مردم باید مصرف کننده را به خرید کالای با کیفیت ایرانی ترغیب کرد هرچند صد درصد می توان گفت با ایجاد دگرگونیهای خواسته شده در نگاه دولت و تولیدکنندگان قطعا آغوش مصرف کننده ایرانی برای محصولات وطنی و تولیدات داخلی بازخواهد بودو می توان نتیجه این تغییر نگاه را باهمه وجود در میان مردم لمس و احساس کرد.
مهدی طهماسبی دزکی 1395/1/3

۹۵/۰۳/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی طهماسبی دزکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی